محصولات نوین بام سبز GEODREIN

محصولات نوین بام سبز GEODREIN

استفاده از قطعات پلی پرو پیلن GEODREIN در بامهای سبز و مزایای آن

با توجه به حجم بالای ساخت و سازهایی که در اکثر شهرها و بی توجه به از بین بردن تعادل محیطی و منظره سبز طبیعی انجام می شود، بام سبز راه حل ایده آلی برای بازگرداندن اثری از طبیعت سبز به محیط شهری می باشد و امروزه علاقه طراحان و معماران به این تکنیک افزون گشته است.

به طور کلی مزایای زیادی را برای باغچه بام ها می توان برشمرد  که از آن دسته اند: نگهداری تعادل محیطی ، تغییر منظر ساختمانهای موجود و قدیمی ، تاثیر گیاهان و فضای سبز در سلامت انسان و جامعه

ژئودرین قطعه ای است از جنس پلی پروپیلن غیر سمی ، با ابعاد50*50 و ارتفاع 6 سانتیمتر.

تاکنون شیوه های متعددی برای اجرای بام های سبز استفاده گشته است که هرکدام به دلایلی مورد استقبال قرار نگرفته است .بام سبز ایجاد شده با ژئودرین این مشکلات را مرتفع نموده است.

ذخیره و تخلیه آب در ژئودرین به عنوان اصلی ترین ویژگی:

وظيفه اصلي ژئودرين ذخيره آب باران و آب باقي مانده از آبياري است تا در موقع لزوم از آن ها استفاده شود. ظرفيت ذخيره آب بوسيله شكل ژئودرين قابل تشخيص است .

مزایای استفاده از ژئودرین برای ایجاد بام سبز:

الف ) مزایای مربوط به شکل خاص قطعه

در قسمت بالای این قطعه یک بخش بشقابی شکل وجود دارد که به تدریج باریکتر می شود، این فرم باعث ظرفیت ذخیره سازی عالی آب می شود(20 لیتر/مترمربع)

در هر قطعه 25 پایه و25 سطح صاف وجود دارد که در روی آن 5 سوراخ برای تخلیه آب در همه جهات تعبیه شده است .بنابراین تخلیه آب در حداقل زمان انجام می شود.(سطح تخلیه  CM2/ M2  1.144)

پایه های اصلی به صورت گرد و بدون گوشه تیز طراحی شده است که خطر سوراخ شدن و خراشیدگی را کاهش میدهد (افزایش مقاومت سیستم عایق بندی بام)

مشکلات ناشی از نشت رطوبت و ایجاد کپک بر روی سقفهای درون ساختمان با استفاده از این سیستم برطرف گشته است(ارتقای آرامش و سلامت افراد ساکن)

تحمل بالای فشار قطعات(KG/M2 6000)

وزن سبک این قطعات باعث افزایش بار سقف نمی شود. (KG/M2 4)

نصب ساده و مطمئن این قطعات ، استفاده از آن را در سقفهای منحنی و شیبدار میسر کرده است.

ب) سایر مزایا:

ایجاد منظره دلپذیر

ایجاد فضای مناسب برای انجام پاره ای از فعالیت های روزانه و همچنین حس خوبی که نگهداری و پرورش گیاهان به انسان میدهد.

ایجاد نشانه هایی از طبیعت حتی در کمترین حد ممکن

عایق حرارت و صوت که شرایط زندگی را در ساختمان بهتر میکند.

جذب گرد و غباری که توسط هوا جا بجا می شود.

حفاظت از عايق بندي بام در برابر گرما و فشارهاي مكانيكي ، بنابراين عمر گياهان را برروي كل بام افزايش مي یابد.

آب باران وارد چرخه آب طبيعي مي شود و آن را دوباره استفاده مي كند همان طور كه ژئودرين به شكلي است كه هم آب را ذخيره مي كند وهم مقدار اضافي آن را مي تواند تخليه كند.

بام هاي سبز ميزان زيبايي ساختمان را افزايش ميدهند آن ها را جذاب تر ميكنند و در نتيجه از نظر تجاري قيمت آن ها را افزايش مي دهند.

بام هاي سبز باعث ايجاد جريان هايي كه رو به بالا در حركت هستند از كف ساختمان كه آلودگي ها را از بین مي برد و ديوارها را سرد ميكند.

هدایت آب باران

کاهش دمای محیط

بام سبز ی كه با ژئودرين ساخته شده است سيستمي است كه بعد از گذشت يك يا دو سال از عمر آن نيازمند مرمت خيلي كمي خواهد بود . يك يا دوبار ترميم ساليانه كه طي آن گياهان هرزه را جمع آوري مي كنيم يا گياهاني كه بيش از اندازه رشد كرده اند را كوتاهتر مي كنيم . و كوددهي كه هميشه لازم نيست اين كار انجام شود. در موارد خاصي كه شرايط جوي اين امكان را بدهد آبياري را كاملاً ميتوان كنار گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.